Thursday, January 1, 2009

AZAM 1430H & HARAPAN 2008M

Rasanya tak terlambat kot untuk aku menanamkan azam & harapan aku bermula hari ini sebaik melangkah ke hijrah & masehi yang baru lahir. Bukan apa, supaya aku tidak lupa, tidak alpa & tidak lalai untuk mengejar azam & harapan berupa sasaran untuk aku capai dalam hidup sementara aku.
Azam & harapan yang 10 :
1. Ya Allah, berikanlah kesihatan yang baik kepada tubuh badan aku, kerana aku berazam untuk MEMPERTINGKATKAN TAQWA aku kepada Mu,
2. Ya Allah, jangan Kau lalaikan aku dengan kerja dunia semata sehingga aku lupa & lalai, kerana aku berazam untuk melaksanakan TANGGUNGJAWAB KEPADA IBU aku dengan terbaik.
3. Ya Allah, berikanlah kesabaran yang tinggi kepada aku, kerana aku berazam untuk melaksanakan TANGGUNGJAWAB KEPADA ANAK-ANAK aku dengan sempurna.
4. Ya Allah, berikanlah kelapangan masa kepada aku disebalik kesibukan, kerana aku berazam untuk memperbaiki dan mewujudkan SILATURRAHIM dikalangan kerabat keluarga aku.
5. Ya Allah, Kau kukuhkanlah iman aku & kuatkanlah semangat aku, kerana aku berazam untuk lebih lantang MENENTANG KEMUNGKARAN & KEZALIMAN.
6. Ya Allah, berikanlah daya pemikiran yang baik kepada aku, kerana aku berazam untuk LEBIH BERJAYA DALAM BIDANGKERJA aku.
7. Ya Allah, jangan Kau lemahkan tulang empat kerat aku, kerana aku berazam untuk berusaha MENGUKUHKAN EKONOMI aku.
8. Ya Allah, Kau pertemukanlah pasangan hidup yang terbaik untuk aku, kerana aku berazam BERTEMU JODOH & berkekalan hingga akhir hayat aku.
9. Ya Allah, Kau permudahkanlah hidup aku, kerana aku berazam untuk MEMUDAHKAN HIDUP ORANG lain yang memerlukan aku.
10. Ya Allah, Kau berikanlah keinsafan yang tinggi kepada aku, kerana aku berazam untuk TIDAK MENGULANGI PERKARA YANG TIDAK BAIK yang telah aku lakukan sebelum ini.
Amin Ya Rabbal a' lamin.

1 comment:

Vanessa Newton said...

Great share thanks for writing this

BERITA TERKINI