Saturday, June 27, 2009

4. PRK MU - CALON PAS KARAMKAN umNO be end

1. Calon Pas di PRK MU Fauzi b Abdullah memang tak asing lagi bagi masyarakat Manek Urai. Sememangnya beliau layak menjadi pengganti Arwah Pak Su Weil, dengan personalitinya seakan-akan menyamai arwah.

2. InsyaAllah, PAS PR akan menang memandangkan umNO be end kini berpecah kepada 2 kumpulan, dan masing-masing cah keting antara satu sama lain. Kehadiran tokoh-tokoh umNO be end di Manek Urai nanti bakal menyerlahkan lagi kebobrokan mereka, seperti KJ - ketua pemuda yang menang atas dasar mainan politik wang dan ditolak PM Najib menganggotai barisan kabinet dapur. Adakah Mike Tyson juga akan hadir? Bagaimana dengan Zambri MB Haram Perak, datanglah kalau nak makan boo dar masyarakat Manek Urai? Harap-harap Ezam alkotak juga akan datang dengan kotak-kotaknya. Oh ye lupa, mungkin pentas ceramah juga akan disediakan umNO be end kepada Raja Katak dari Pasir Mas, yang muka tak malu.

3. Setelah kemelut dalaman PAS PR selesai dengan penuh perpaduan, kini saf kepimpinan PAS PR semakin kukuh dan padu. Tokoh-tokoh yang sudah, sedang dan akan turun padang bertemu masyarakat Manek Urai pastinya dinanti-nanti mereka. Tokoh-tokoh pejuang yang bakal mencorakkan PRK MU dengan ceramah dan penerangan yang hebat akan menjadi tarikan masyarakt Manek Urai. Kita akan didendangkan dengan pidato hebat panas dan tajam dari Mohd Sabu, ulasan yang menarik dan penuh fakta dari Saifuddin Nasution, ceramah yang mengasyikkan dari Ustaz Nasaruddin Speaker, pidato serba bahasa dan penuh makna dari YAB Sah Perak Nizar, ceramah tazkirah unggul dari TG Hj Hadi, ceramah tazkirah yag dinanti dari TG Nik Aziz, ceramah penuh semangat dan jenaka dari Tn Ibrahim Tn Man, pidato terhebat masakini dari DS Anwar Ibrahim, ceramah serikandi dari Nurul Izah Anwar, ceramah bersahaja tapi penuh sinis dari YAB Kedah Ustaz Azizan, pidato berfakta dari Azmin Ali, ceramah semangat dari Gobalakrishnan, ceramah pejuang KT dari Wahid Endut, pidato yang sentiasa menyerang dari YAB Lim Guan Eng, ceramah menarik dari YAB Khalid, ceramah kreatif diselang seli dengan cerita jenaka dari Ustaz Khalil Idham, pidato hebat dari Husam Musa dan ramai lagi yang hebat-hebat belaka. Inilah yang dulu, kini dan selamanya menggentarkan umNO be end dan mereka bakal tenggelam lagi di Manek Urai.

No comments:

BERITA TERKINI