Friday, July 10, 2009

NAJIB & ROSMAH DIMALUKAN

Akhirnya sampai juga saat dan ketikanya bilamana 'perdana menteri' tak rasmi berkokok membantai dan memalukan perdana menteri rasmi DS Najib. Selagi mulutnya tidak sakit, Tun M akan terus bercakap, walaupun apa yang dicakapkannya itu akan memalukan atau mengherdik orang lain dari orang terbawah sehinggalah orang nombor 1 negara.










Banyak yang negatif dari positif dilakukan DS Najib sepanjang 100 hari menerajui pemerintahan negara. Itulah kata-kata 'perdana menteri' tak rasmi Malaysia yang pertama. Tentu ramai yang setuju, baik dikalangan orang-orang DS Najib sendiri maupun orang-orang yang duduk berlindung dibawah ketiak Tun M. Kata orang, kalau dalam masa 100 hari gagal bermakna akan tibalah masanya hari kejatuhannya. DS Muhyidin tentu angguk kepala dengan kata-kata Tun M, malah beliau mulai hari ini dah boleh ketawa besar dan pastinya beliau akan merancang untuk memulakan langkah pertama bagi merebut tempat no 1 bertukar tangan kepadanya seberapa cepat yang boleh. Dan peluang untuk membuktikannya terbuka di prk Manek Urai.

Rosmah pula menerima nasib yang hampir sama, bila beliau ditolak bulat-bulat oleh student UNISEL malam semalam bilamana usul memecat beliau dari menjadi canselor UNISEL disokong oleh kesemua student yang hadir. Kalau dah orang tak suka nak tunggu apalagi, maki lama ditunggu makin malu dibuatnya, lebih baiklah angkat kaki.

Kesimpulannya, kedua-dua personaliti ini jelas sudah merudum kredibiliti dan populariti mereka. Inilah akibatnya bila kita lupa siapa diri kita, dari mana kita datang, kenapa kita datang dan kemana kita nak pergi. Koleksi sejarah bakal bertambah, perdana menteri yang paling singkat menerajui kerajaan Malaysia, mungkin menjadi kenyataan.

No comments:

BERITA TERKINI