Sunday, March 29, 2009

TOK GURU & PENAMAAN CALON



1. TGNA selamat melancarkan blog sendiri. Satu penghormatan & pengiktirafan kepada semua bloggers, komunikasi maya sememangnya berkesan dan diminati ramai, mendapat tempat teratas berbanding media haprak TV3, RTM, UM, BH dan yang seangkatan dengannya.

2. Penamaan calon berakhir sudah. Gelanggang dengan rasminya telah dibuka. Pesilat dah mulakan langkah sembah mereka, pencak silat dah makin rancak.

Di Bukit Gantang, pesilat kesayangan kita Ir Nizar (Menteri Besar Perak yang SAH) akan ditentang oleh UBN dan calon BEBAS. Entah mana muncul calon BEBAS pulak tak tau la, untung sabut timbul untung batu tenggelam, tenggelam terus (bakal hilang wang deposit), baik simpan buat belanja sendiri atau kalau banyak sangat duit tu, sedekah la pada yang memerlukan. Wakil rakyat BEBAS yang seringkali aku copkan sebagai hantu bukan hantu dan orang pun bukan orang, merupakan individu yang tak berpendirian, macam lalang ditiup angin. Tapi dasar demokrasi, sesiapa sahaja boleh bertanding.


MACAM NI PUNYA RAMAI PENYOKONG YANG HADIR MEMBERI SOKONGAN KEPADA MENTERI BESAR YANG SAH, ALAMAT BUNGKUS LAH UBN, PASTI BUNGKUS! TOLONG KENALPASTI KUBUR MANA NAK KITA TALKINKAN MEREKA. KEPADA KE DUA-DUA CALON UBN DAN CALO BEBAS, BELUM TERLAMBAT UNTUK BERUNDUR. LEBIH BAIK BERUNDUR DARI DI MALUKAN RAKYAT BUKIT GANTANG DAN RAKYAT PERAK.

Di Bukit Selambau pula, pesilat Kalari Payat, Manikumar bakal ditentang oleh seorang calon MICBN dan 13 calon bebas. Wow! Sejarah, Malaysia Boleh! Berhantu jugak Bukit Selamabu ni ya. 13 calon hantu bukan hantu dan orang pun bukan orang. Ramainya yang bakal hilang wang deposit.





SUASANA YANG SAMA DAPAT KITA SAKSIKAN DI BUKIT SELAMBAU, PUNYA RAMAI YANG BERARAK DAN MENYOKONG PR, SUDAH PASTI AKAN DAPAT DILIHAT BN DAN 13 BEBAS BAKAL MAKAN TANAH JUGA. AKU YAKIN CALON BEBAS AKAN MENARIK DIRI SATU PERSATU BILA SAMPAI SAAT HAMPIR DENGAN HARI MENGUNDI.

Di Batang Ai pula menyaksikan tentangan satu lawan satu, pahlawan Dayak, Jawah Gerang akan ditentang oleh Mussen BN. Satu PRK yang mungkin nampak tenang tapi penuh dengan isu-isu rakyat dan KERAjaan negeri yang korup.















LEBIHKURANG SAMA DENGAN GANTANG DAN SELAMBAU, TAPI DISINI BATANG BUKAN BUKIT. KEHADIRAN PENYOKONG PR YANG MENGATASI PENYOKONG BN JELAS PETANDA BAIK, PR BAKAL MEMENANGI PRK INI.

KHAS BUAT - NIZAR, MANIKUMAR DAN JAWAH, SEMOGA BERJAYA MEMENANGI PERJUANGAN INI DEMI RAKYAT MARHAEN.

KHAS BUAT PETUGAS SETEMPAT - SUMBANGAN PEJUANG BAWAHAN AKAN MENTERJEMAHKAN KEJAYAAN, BERJUANGLAH DENGAN IKHLAS TANPA MENGHARAPKAN BALASAN WANG RINGGIT, KERANA PERJUANGAN KITA ADALAH PERJUANGAN RAKYAT UNTUK RAKYAT, SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT!

TERISTIMEWA BUAT PARA BLOGGERS - TERUSKAN TUGAS ANDA DIALAM MAYA, SAMPAIKAN MAKLMAT SECEPAT MUNGKIN, AKU TABIK ANDA SEMUA (ALBANJARI, PERISIK RAKYAT, BAWEAN, ZULMAMAK, KEDAHLANIE, SYA-REFORMIS, PAKKARAMU, TUKAR TIUB, DAYAKBARU, LETTERS FROM BATANG AI DAN RAMAI LAGI).

SELAMAT BERJUANG!

No comments:

BERITA TERKINI