Saturday, August 22, 2009

N11 Permatang Pasir : KESIAN KJ



Kesian KJ, KJ berkata beliau masih menunggu jawapan daripada PR berhubung 3 isu besar yang dibangkitkannya dalam kempen prk N11 Permatang Pasir.
1. Isu pengundi hantu dalam pilihanraya kecil ini,
2. Mengapa PAS tidak mendapat kerusi exco kerajaan negeri Pulau Pinang dan
3. Mengapa tiada sebarang rancangan atau pelan pembangunan buat rakyat sekiranya calon PAS menang. (dah memang akan menang )

Mengenai pengundi hantu, KJ mengesyaki ada usaha besar-besaran dari PAS
memindahkan pengundi mereka dari kawasan DAP yang berhampiran, ke kawasan PAS (Permatang Pasir). “Tidak seperti dakwaan pihak lawan, Pemuda Umno tidak menabur fitnah semata-mata – kami sudah pun membuat laporan rasmi kepada SPR berserta bukti pengundi hantu atau "setinggan" itu melalui Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Norman Zahalan.

KJ juga mendakwa, PAS dan DAP tidak dapat menjawab persoalannya mengapa PAS tidak mendapat kerusi exco kerajaan negeri PP meskipun kerajaan negeri itu dilabel sebagai Kerajaan Pakatan Rakyat. Dakwa KJ lagi, calon PAS di DUN Permatang Pasir tidak diberi penghargaan sewajarnya oleh DAP, kerana sepanjang kempen, beliau tidak langsung mendengar sebarang pelan pembangunan buat rakyat di situ sekiranya calon PAS menang.

“Apapun kelemahan dan kecacatan kempen pilihan raya BN, sekurang-kurangnya kami menerangkan kepada rakyat intipati perjuangan kami untuk mereka sekiranya menang. “Timbalan perdana menteri sendiri sudah menjanjikan status anak emas kepada kawasan Permatang Pasir ini jika BN menang, dengan pembangunan infrastruktur, peluang pekerjaan mahupun kemudahan awam yang sememangnya diketagihi kawasan Permatang Pasir. “Barangkali dengan kesedaran bahawa beliau tidak mungkin dapat kerusi exco jika menang, Tuan Haji Salleh Man pun tidak berani menjanjikan apa-apa pembaharuan positif buat penduduk Permatang Pasir,” tambah Khairy.

Kerana itulah, katanya, PAS lebih suka menyerang keperibadian calon BN kerana ketandusan modal politik yang sebenar. “Terbaru, Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hassan, mendakwa (calon BN) Rohaizat (Othman) mempunyai isteri
kedua di Pahang dalam usaha mempersoal lagi keperibadian calon BN. “Dakwaan ini sudahpun disangkal oleh Rohaizat sendiri. Tetapi yang peliknya, kalau benar pun saudara Rohaizat mempunyai isteri kedua, mengapa pula PAS mahu membongkarkannya seolah-olah ini suatu perbuatan yang keji di mata PAS? “Sejak bila pula PAS menjadi anti-poligami?” soal Khairy sambil menegaskan bahawa selama ini pembangkang menurutnya, tidak pernah segan silu cuba menyerang peribadi calon BN dalam mana-mana pilihan raya pun.

Kesian KJ, biarlah aku layan dia.
JAWAPAN UNTUK KJ :

1. Mengapa perlu tanya PAS mengenai pengundi hantu? Benarkah laporan rasmi kepada SPR telah dibuat? Ada bukti ke? Kalau benar, apa kata SPR mengenainya? SPR lah yang perlu jawab isu ini bukannya PAS. PAS tidak pernah mengurus perihal pendaftaran pengundi dimana-mana pun. Dan yang lebih penting lagi untuk pengetahuan KJ, PR dah lama membangkitkan isu pengundi hantu ini, bukan sahaja di setiap prk malah pada setiap kali menjelang pru. Dan selama itulah umNO be end menafikan wujudnya pengundi hantu. Kenapa sekarang baru nampak ada hantu? Terbuktilah umNO be end ini adalah spesis 1M1T (1 mata 1 telinga).
Boleh atau tidak, umNO be end mendesak SPR supaya di bersihkan daftar pengundi? Kalau SPR tidak mampu lakukan, desak sahaja ketuanya letak jawatan. Berani atau tidak?

2. Sememangnya kerajaan PP adalah kerajaan PR, bukan hanya sebagai label, tetapi adalah 'genuine'. Apa cacatnya PAS tidak diberi jawatan exco? PAS berjuang bukan untuk jawatan semata-mata malah kerajaan PP yang ada sekarang mengamalkan konsep kerajaan yang adil, tidak mengangkat mana-mana kaum sebagai 'juara', exco bukan Melayu boleh bekerja dengan PAS, buktinya KM sendiri memberi penghormatan kepada para hafiz dan hufazah. Berbeza dengan umNO, hendak memilih calon pun dah berpecah kepada puak-puak, selepas itu masing-masing menindas antara satu sama lain. Sama sendiri pun dah berpuak-puak dan saling serang menyerang, bagaimana nak bekerjasama dengan kaum lain, MCA, MIC dan GERAKAN?
Kenapa Ketua Pergerakan Pemuda Malaysia, tidak dilantik menganggotai kabinet? KJ mencipta sejarah tersendiri, tidak pernah terjadi Ketua Pemuda berada diluar kabinet. Adakah WANITA atau PUTERI lebih diiktiraf? Atau ada udang disebalik batu, KJ tidak dilantik?

3. PAS konsisten dalam rancangan dan pembangunan untuk rakyat, malah PAS lebih mentikberatkan pembangunan sahsiah. Membangun dan mempermodenkan sesuatu kawasan tanpa membentuk sahsiah rakyat, bakal merosakkan gaya hidup rakyat, bakal melahirkan rakyat yang tiada jati diri dan rosak akhlak akhirnya negara huru-hara. Contohnya, kalau setakat nak bina masjid besar dan cantik tetapi tidak di imarahkan, apa ertinya? Bina stadium yang gah mata memandang, tetapi akhirnya runtuh, siapa yang untung? Buat 'flyover' yang cantik, tetapi akhirnya retak, siapa yang dapat laba? Walaupun PAS tidak berkempen tentang rancangan dan pembangunan setempat, tetapi rakyat tahu apa yang PAS lakukan. Tidak perlu digembar-gemburkan ketika pilihanraya, PAS tetap komited dalam pembangunan setempat.
Pendekatan umNO be end merancang pembangunan, hanya gula-gula kepada rakyat, nak tunjuk kepada rakyat umNO be end buat pembangunan tetapi akhir adakah rakyat dapat faedah atau kontraktor yang kaya-raya? Kenapa kali ini tidak projek 'mee segera' untuk N11 Permatang Pasir? Adakah Permatang Pasir dah cukup membangun hasil dari perjuangan arwah Dato' Hamdan? Atau umNO be end dah serik? Tidak salah kahwin sampai 4 pun, tetapi kenapa tak mahu mengaku dan mengabaikan tanggungjawab? Itu persoalannya.
KALAU TAK RETI NAK KUPAS SATU-SATU ISU, TAK PAYAH MASUK POLITIKLAH KJ. ATAU JANGAN BERCAKAP LAGI ELOK.
PAKAI STOKIN BELANG-BELANG, CALON BN DAH PECAH TEMBELANG.

CERMIN DIRI ADALAH LEBIH BAIK DARI MENCARI SALAH ORANG LAIN.
SATU JARI YANG MENUDING ORANG LAIN, TIGA JARI LAGI MENUDING KESALAHAN KITA.

1 comment:

maw said...

KJ[kambimg jantan]ghombau ni pulanglah ke-kawasan ghombau,bik mama dah buek permata hati tompek awak tanpa undangan awak.dahlah tak dapek jadi montoghi,silap langkah hilang plak daerah,siapa yang susah pakatan rakyat jugak yang kena bangun bertanding.KJ janganlah nak londeh kain orang,kain sendiri mau jaga noh!!.

BERITA TERKINI