Monday, August 24, 2009

N11 PERMATANG PASIR : SAH, PAS MENANG ?

DS Rais Yatim kata, dia yakin MAJORITI undi PR akan menurun! Bukan aku kata, Rais Yatim kata.



Bermakna Rais Yatim yakin, PAS PR dah menang tapi dengan MAJORITI kurang dari dulu. Bukan aku kata, Rais Yatim kata. Sekaligus mengesahkan umNO be end sudah kalah tapi undi meningkat! Bukan aku kata, Rais Yatim kata.


DS Rais Yatim kata, rakyat dah buka mata dan mengundi menggunakan akal, bukannya emosi. Bukan aku kata, Rais Yatim kata.


Benar sekali, semasa prk Permatang Pauh dulu rakyat, dah guna akal dah, menangkan Anwar. Ini aku kata.


DS Rais Yatim kata lagi, kalau nak menang jangan kutuk orang, kalau menang jugak maknanya menang mentohmah orang! Bukan aku kata, Rais Yatim kata.


Ingat tak lagi Datuk Seri, semasa prk Permatang Pauh, Anwar dikutuk siang dan malam, tapi Anwar menang. Ini aku kata.
Masih segar dalam ingatan, di prk Manek Urai, calon PAS diperlekehkan, peraih ikan, tapi Abe Uji menang jugak. Ini aku kata. Maknanya yang menang mentohmah dan kalah pilhanraya adalah umNO be end! Ini aku kata juga.


DS Rais Yatim kata, penting bagi rakyat untuk berpegang kepada Rukun Negara! Bukan aku kata, Rais Yatim kata.


Kalau pemimpin negara rasa dirinya juga sebahagian dari rakyat, maka pemimpin negara juga kena berpegang pada Rukun Negara. Tapi pemimpin negara seperti Datuk Seri berpegang kepada Rukun Negara mana bila tercetusnya isu Perak? Ini aku tanya.


                                                           
PAS berpegang kepada RUKUN IMAN !

1 comment:

anakpahang said...

Puak UMNOBN ni mana ada rukun yang depa pegang.

Depa pegang satu rukun saja iaitu PULUN BUAT HARTA BANYAK-BANYAK SELAGI ADA KUASA....ini aku kata

BERITA TERKINI