Saturday, May 30, 2009

N12 PENANTI (4) - MCA, MIC & GERAKAN TETAP AKAN KELUAR MENGUNDI


1. Aku sokong penuh dengan suara maya yang menyifatkan kata-kata seorang pemimpin umNO membuktikan mereka spesis 1 mata 1 telinga masih tidak berubah dan tidak akan berubah. Orang no 2 umNO Pulau Pinang, berkata sekiranya 5,000 ahli umNO keluar mengundi bermakna mereka khianat kepada parti. Mana dia tahu ahli umNO ini pangkah siapa pada hari mengundi? Tak sedarkah pemimpin ini pada PRU12 yang lalu dan PRK Permatang Pauh dan lain-lain PRK sebelum ini pun ramai ahli umNO yang beri undi pada PR? Kenyataan pemimpin umNO yang melalak tak tentu pasal ini seolah-olah cuba menghalang rakyat Penanti dari keluar mengundi sedangkan ini jelas bertentangan dengan akta pilihanraya. Inilah tahap pemikiran seorang pemimpin no 2 umNO di Pulau Pinang, malang sungguh ahli umNO yang punya pemimpin sebegini.
2. Takkan ada 5,000 sahaja ahli umNO di Penanti. Dari 11,400 pengundi Melayu di Penanti, maknanya tak sampai 50% orang Melayu di Penanti menjadi ahli umNO. Inilah buktinya umNO bukanlah sebuah parti yang kuat. Dari 5,000 ahli umNO yang digembar-gemburkan itu pula ada yang jadi ahli cara 'terpaksa', maksudnya hanya nak jaga 'periuk nasi' semata-mata, contohnya pegawai-pegawai kerajaan, guru-guru sekolah dan lain-lain lagi. Dan ada pula yang sedar-sedar jadi ahli umNO, sedangkan mereka sendiri tak pernah isi borang nak jadi ahli umNO. Gedebak gedebuk, tolak campur, mungkin hanya terdapat 3,000 sahaja ahli umNO totok. Kalaulah benar perkiraan ini bererti umNO hanyalah sebuah parti yang amat lemah, maka tidak heranlah semua pakat dok tunggu bila masa dan ketika umNO akan terkubur.
3. Ahli-ahli MCA, MIC dan GERAKAN parti-parti komponen b END tetap akan keluar mengundi. Oleh itu ada lagi seramai 4,100 pengundi dari kaum Tionghua dan India akan keluar mengundi. Inilah cerdiknya kaum lain yang reti menilai hak seseorang individu didalam menentukan kuasa pemerintah didalam pilihanraya. Dari 4,100 pengundi ini aku yakin kita mampu meraih sekurang-kurangnya 2,000 undi.
4. PKR PR menang!

1 comment:

Anonymous said...

Ini captain negara kita punyer pasal. Dulu bawa lari puluhan menteri kabinet, kini bawa lari ribuan rakyat penanti pulak,, entah-entah tak lama lagi satu negeri dia bawa melancong keluar negara,,, canggih sungguh pemikiran orang UMNO. Syabas.

- cintamalaysia

BERITA TERKINI