Monday, May 18, 2009

PENANTI DITOLAK, PERAK DINANTI !


1. Sah sudah b END mengaku kalah, tak nak bertanding di Penanti. Tapi jangan percaya sangat! Apapun sejarah dengan sendirinya tercipta, parti pemerintah takut berhadapan dengan parti yang diperintah. Itulah hebat dan keramatnya KETUANAN RAKYAT.


2. Perdana Menteri Rakyat? Bagaimana mahu menjadi PM Rakyat kalau takut dan tak sanggup berhadapan dengan rakyat? Mungkin keputusan pelik ini diambil setelah menghantar YB Zahid Hamidi dan YB KJ ke Penanti minggu lepas untuk melihat sambutan rakyat. Sambutan yang diberikan rakyat Penanti amat memberangsangkan (langsung rakyat Penanti tak ambil kisah). Majlis yang dihadiri YB KJ amat menyedihkan, hinggakan murid sekolah dikerahkan untuk menghabiskan hidangan yang disediakan.

3. Kalau bertanding pun kalah juga, baik tak payah bertanding. Tun DM pun kata kalah, maka akan kalahlah kalau bertanding. Takut untuk bertanding adalah salah satu faktor, selain daripada tak ada calon yang sesuai untuk dicalonkan. Datuk Jalil tentu dari awal-awal lagi tolak kalau dicalonkan, betul tak Datuk?

4. Yang tersuratnya b END menolak Penanti (masih jadi tandatanya) dan yang tersiratnya mereka sebenarnya menanti Perak untuk bertanding. Dalam pada kita (PR) sedang menumpukan perhatian di PRK Penanti (mungkin menghadapi calon bebas) maka pada ketika itu juga mereka akan berusaha memenangi rakyat Perak. Namun sudah tentunya rakyat Perak lebih cerdik. Kalau rakyat Penanti pun b END takut nak menghadapinya bagaimana nak berdepan dengan rakyat Perak. Lupakan usaha untuk memenangi hati rakyat Perak. Selagi DUN Perak tidak dibubarkan, dan kes terkini dibicarakan di mahkamah rakyat maka selagi itulah rakyat Perak memberontak baik secara terang-terangan maupun secara diam.

No comments:

BERITA TERKINI