Sunday, May 31, 2009

N12 PENANTI (7) - SEJARAH BESAR TERCIPTA


1. ALHAMDULILLAH SYUKUR, kemenangan bergaya yang sudah pastinya berpihak kepada PKR PR (tak payah lah nak tunggu keputusan rasmi).


2. SETINGGI KALUNGAN TAHNIAH kepada YB DR MANSOR OTHMAN Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang yang baru. Namun jangan lupa dengan janji-janji yang ditaburkan, berkhidmatlah dengan baik, adil seadil-adilnya kepada seluruh rakyat Pulau Pinang dan selalulah dekati rakyat agar rakyat terus menghormati YB dan terus memilih YB di pilihanraya yang akan datang.

3. Yang pentingnya, sejarah besar tercipta di Penanti :

a) Dunia menyaksikan PRK PENANTI adalah pilihanraya yang paling aman didunia, jelas lagi bersuluh tanpa kelibat umNO b end sejak dari hari penamaan calon hinggalah disaat hari mengundi tiada pergaduhan, tiada perbalahan, tiada samseng, tiada tumbuk-menumbuk, tiada caci mencaci, malah tiada report polis dilakukan dan tiada sabotaj.

b) PRK yang paling 'miskin' tanpa fulus ditaburkan sewenang-wenangnya, seperti projek mee segera. Tiada tar baru di jalanraya Penanti, tiada janji-janji kosong, tiada wang berterbangan kesana sini untuk membeli undi, tiada mesin jahit, tiada basikal. Ini semua akan dilakukan oleh umNO b end sekiranya mereka bertanding.

c) Tiada tokoh-tokoh besar kerajaan umNO b end turun padang, yang pastinya dicemuh oleh rakyat Penanti sekiranya golongan ini hadir di Penanti.

d) Sejarah tercipta : peratus keluar mengundi yang paling rendah dalam sejarah pilihanraya di Malaysia, hanya 46% keluar mengundi.

e) Sekali lagi sejarah Selambau berulang, semua calon bebas hilang deposit.

f) Dua kali dah bertanding di tahun 2009, Ramizu hanya mampu meraih kurang daripada undi yang diperolehinya di Bukit Gantang. Mungkin dia akan ke Manek Urai pula.

KESIMPULANNYA - WAHAI DUNIA LIHATLAH BETAPA AMAN SEJAHTERANYA RAKYAT MALAYSIA HIDUP TANPA umNO b end.


No comments:

BERITA TERKINI