Monday, October 20, 2008

SALAM PERKENALAN

Aduh! Sibuk betul dengan kerja sampai tak ada masa nak update blog aku ni. Malam ni aku gagahkan juga, sekurang-kurangnya bermulalah bicara aku ni. Ini pun sekejap aje, harap-harap dapat kenalkan diri aku dulu.
Aku kerja dengan syarikat ternama yang berada di papan utama bskl, sebab itulah sibuk memanjang, berjalan kemana saja bukan setakat di Malaysia tercinta tapi juga luar negara (sekali atau 2 kali setahun). Hari Rabu pergi KL, hari Sabtu balik ke P. Pinang, tapi aku bukan orang Penang, aku anak Kelate sejati (ada darah Siam sikit).
Apalagi nak tau? Politik! Ya, aku memang suka politik. Sokong siapa? Siapa saja yang memimpin dengan baik, tidak pentingkan diri tapi pentingkan rakyat, tidak rasuah tapi pemurah, tidak penipu tapi tepati janji, tidak zalim tapi adil, tidak takut tapi semangat berani, tidak hipokrit tapi terbuka, tidak jenayah tapi tinggi sahsiah, tidak berselindung tapi bertanggungjawab dan tidak kolot tapi ingin maju - pendek kata berjiwa BESAR!
Cukuplah dulu hal aku, tak sabar nak mulakan bicara aku.
Dalam aku bicara apa saja yang difikirkan patut, aku akan selitkan photo-photo yang berkaitan dengan apa yang aku bicarakan, yalah cakap saja tak ada eviden orang kata tak relevan pulak, ada photo barulah lengkap. Mungkin juga aku akan sertakan juga website atau blog pihak-pihak lain supaya anda boleh jadikan rujukan dengan apa yang aku bicara nanti. Ataupun aku mungkin sertakan email sapa-sapa yang aku fikirkan perlu untuk pertanyaan atau pengesahan. Boleh?
OK, aku akan mulakan bicara aku dengan tajuk lain selepas ini sebab ini tajuknya salam perkenalan.

No comments:

BERITA TERKINI