Sunday, December 28, 2008

PUTERA-PUTERA KU........KEBANGGAANKU

1429H/2008M bakal menutup tirai, sebelum 1430H/2009M menjenguk dunia. Banyak peristiwa2 berlaku di sepanjang 1429H/2008M, suka dan duka dah menjadi lumrah untuk setiap makhluk yang bernama manusia, apatah lagi sebagai hamba Allah SWT yang MAHA BESAR lagi MAHA PERKASA. Sebagai pencipta segala yang dilangit dan dibumi serta antaranya sudah pasti di anugerahkan olehNya berbagai ujian dan dugaan hidup kepada hambaNya. Alhamdulillah dipenghujung penutupan tirai ini aku diberi nikmat, diberi kegembiraan dan kebanggaan olehNya dari putera-putera aku. Antaranya :
1. Anak ke 3 aku, AYIN berjaya dengan cemerlang dalam UPSR dengan memperolehi 4A1B, baru-baru ini. Aku dari P. Pinang bergegas ke KL dan sempat mendengar sendiri pengumuman yang dibuat oleh Pengetua sekolah di dewan sekolah. Ayin yang duduk disebelah kanan sekali bersama kumpulan yang memperolehi 4A1B.
--> untuk ayin: papa amat bangga dengan pencapaian mu, teruskan usaha sehingga berjaya ke menara gading, banyak lagi yang perlu ditempuh, namun harus diingat jangan lupa diri, jangan alpa, jangan takbur walau setinggi mana sekali kejayaan mu, yang penting wajib bersyukur dengan nikmat Allah SWT, papa akan terus menerus mendoakan semoga ayin berjaya dalam hidup dan sokongan papa kepada mu adalah sehingga akhir hayat papa.

2. Ini pula anak bongsu, berumur 4 tahun, IRFAN di hari anugerah cemerlang tadikanya. Terpilih untuk membuat persembahan nasyid, hari-hari berlatih tanpa mikrofon, tapi pada hari persembahan diberi kepercayaan untuk mengetuai dan diberi mikrofon, kaku terus pergerakannya. Namun 'exposure' ini menjadi kebanggaan aku, sekurang2nya dapat pengalaman berdiri diatas pentas dihadapan penonton. Yang pegang mikrofon ditengah2 tu, itulah Irfan.
3. Gelagat anak sulong aku pula, BOY, bersama Gen2 (ahli kelab Gen2), baru-baru ini ditemuramah oleh TV3 dalam rancangan Jom Ronda. Kalut dia suruh aku tunggu depan tv tengok rancangan tu. Tengok dibawah tu, posing di depan Gen2 hitamnya untuk TV3.
--> untuk boy: papa bangga dengan mu, tapi harus diingat tentang tanggungjawab sebagai student, manage your time, antara hobby dan study, study hard for your future, you yourself must determine where you want to go and what you want to be, papa will always pray for you and support you forever. _______________

Nota: coretan ini bukan untuk menunjuk-nunjuk sehingga wujudnya riak dan takabbur, tapi hanyalah semata-mata untuk memberi perangsang kepada putera2 aku.

3 comments:

eedany said...

Cutenya dorang...

Salam Maal Hijrah 1430H & Happy New Year 2009 to you...

Azam 2008 yg lalu dah tercapai? Kalau belum teruskan di tahun 2009. Jangan putus asa...heee.

Goodbye 2008...
Welcome 2009...

XOXO...

pearlEJ said...

salam maal hijrah n selamat tahun baru masihi... :)

anak teruna tinggi lampai.. ensem.. hehehe...

sepet a.k.a zack_u said...

yup....kt kpj tu...
tp tgk la cane...
hospital yang baru bukak ni dia risiko sikit...
sbb gaji xtinggi..haha!! gile duet je saye ni.. :)

BERITA TERKINI