Sunday, August 29, 2010

PENDAKWAH YANG TAKUT MATI

Mana ada pejuang Islam tulen yang berdakwah dan berjihad atas jalan dan nama Allah takut mati?

Lihat Nashiruddin Al Albani, Shaikh bin Baz, Dr Yusuf Al Qardawi, Sayyid Sabiq, Sheikh Ahmed Deedat,As Syahid Syeikh Hassan Al Banna, As Syahid Sheikh Ahmed Yassin, Malcom X, Harun Yahya, Imam Rasyed Alafasy dan ramai lagi, adakah mereka ini takut mati bila berjuang dijalan Allah?
Bagi mereka mati ditangan Allah, bukan ditangan musuh, mati hak Allah, bukan musuh yang menentukan kematian!

Dalam kenyataannnya, Ibrahim juga membawa misalan nasib yang menimpa pendakwah Islam Amerika Syarikat, Malcom X yang ditembak mati di Manhattan Audubon Ballroom pada 1965. “Pendakwah Islam yang berdakwah kepada orang-orang Kristian hingga masuk ke gereja semata-mata berdakwah kepada bukan Islam akhirnya ditembak mati. Sehubungan itu, Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas berkata, adakah Allah sedang memberikan satu ‘iktibar’ untuk berfikir bersama tentang realiti PAS, yang menurutnya menjual agama Islam demi survival politiknya ketika bulan Ramadan. “Rumah Allah dicemari, dinodai dan segala-galanya halal demi undi, ini kerja syaitan yang memasong ‘orang yang dikatakan beriman tapi tidak bertaqwa,” katanya lagi.

Orang lain berkokok, dia pun nak berkokok, eh bukan berkokok, ber'ong'. Ibrahim ber'ong' kuat tapi malang tempatnya dibwah tempurung.
Penjuang bangsa sahaja yang takut mati, bukan sahaja takut mati, takut kepada rakyat, pasang bodyguard keliling pening bila nak kemana-mana.
Kenapa pasang bodyguard kalau bukan takut mati.
Apa yang pejuang Islam ini dapat sekiranya mati ditangan musuh Islam?
Ibrahim tahu tak? Kalau jahil tentu tak tahu apa-apa.
Pejuang bangsa pula kalau mati ditangan musuhnya, apa yang mereka dapat?
Pejuang bangsa yang mati dalam perjuangan menentang Islam pastinya akan dikutuk dan dihina hingga hari kiamat.

Kenapa Kamal Atartuk di Turki hingga hari ini sikapnya di jadikan sempadan oleh pejuang Islam tulen?
Ibrahim tahu tak? Kalau jahil tentu tak tahu apa-apa.
Islam adalah universal dan bersikap terbuka serta mudah.
Ibrahim tahu tak? Kalau jahil tentu tak tahu apa-apa.

Islam bersikap mesra makhluk dan mesra alam.
Sesiapa sahaja boleh mendekati Islam, dan umat Islam wajib membenarkan sesiapa sahaja yang terbuka hati mereka untuk mendekati Islam.
Islam tidak ada dasar tutup pintu!

Jangan buta sejarah, belajarlah dan bergurulah dengan TGNA, dizaman baginda RasuluLlah, pernah baginda membawa masuk kafir ke dalam masjid, malah makan tidur didalam masjid. Ibrahim tahu tak? Kalau jahil tentu tak tahu apa-apa.

Islam tidak ada dasar tutup pintu!
Sebagaimana kamu bertanding di pilihanraya dulu atas dasar keterbukaan PAS menerima kamu dan dibantu sehingga kamu menang.
TGNA berfikiran kamu sudah insaf dan ingin bersama jemaah Islam tapi selepas kamu menag, kamu menjauhi Islam dan berjuang atas dasar bangsa. Malang bagi kamu.
Ibrahim lah yang sebenarnya menjual Islam demi survival politik. Demi undi kamu sanggup bertenggek bersama PAS, bertempek diatas pentas PAS.
Maka berjayalah syaitan memasong fikiran kamu dan memesongkan perjuangan kamu kepada perjuangan bangsa.
Adakah kamu beriman? Beriman kepada apa? Bangsa? Kalau beriman kepada bukan Allah maka tidak wujud lagilah taqwa!
5 kali setiap hari dalam sembahyang kita berdoa, solatku, ibadatku, hidupku, matiku, kerna Allah Taala.
Ibrahim tahu tak? Kalau jahil tentu tak tahu?
Jangan hanya pandai baca doa yang dalam bahasa Arab itu tapi tidak tahu apa ertinya.

Tapi kekadang aku terfikir juga, wakil rakyat macam kamu yang tak berparti (bebas) ini sebenarnya tiada pegangan perjuangan. Maklumlah BEBAS.
Hantu bukan hantu, orang pun bukan orang. Hari ini kamu jadi orang, esok kamu boleh jadi hantu. Malang bagi kamu.

Belajar dari sejarah ini jugalah PAS lebih berhati-hati kini, hendak bersama PAS bila sudah terdesak, kononnya atas dasar perpaduan.
Bila sudah kuat PAS ditendang, inilah dasar perjuangan bangsa. Bukankah itu adalah cubaan menjual agama Islam untuk survival politik?
Tapi kalau (minta jauh) umNO bergabung dengan PAS, kemana Ibrahim hendak tuju? Hendak ikut sama umNO tak terima seumur hidup. PAS wajib tak akan terima 'hantu'.
Tinggallah Ibrahim menjadi pekasam seumur hidup atau masuk sahaja mic atau mca atau gerakan.

No comments:

BERITA TERKINI