Saturday, January 10, 2009

..........HINGGA SANGKAKALA DITIUP.


Tak henti lagi Yahudi laknatuLlah ganyang Palestin. Gaza terus dibedil, kecil besar, tua muda, lelaki wanita, menjadi korban. Dunia terpaku dan terkebil-kebil melihat kezaliman ini, negara Arab jiran Palestin membisu seribu bahasa, resolusi PBB tidak dipedulikan, inilah fe'el Yahudi dan sekutunya AS. Luahan hati dan perasaan dunia dipekak badakkan Yahudi dan AS, dunia berdemonstrasi mengutuk mereka, patung-patung dibakar, bendera dibakar dan dipijak-pijak tanda marah, bukan sahaja umat Islam bertindak begini tapi juga yang lain, yang cintakan keamanan, yang ada perikemanusiaan, yang menghormati hak-hak manusia sejagat turut sama mengutuk Yahudi dan AS.
Kita juga di Malaysia, ikut serta, Jumaat kelmarin, banyak tempat berdemonstrasi mengutuk Yahudi laknatuLlah dan AS. Suka aku menyentuh sedikit mengenai kita di Malaysia, dana sedang dikumpul sebagai bantuan kepada Palestin, berdemo sudah dimana-mana, kini laungan boikot produk Yahudi laknatuLlah dan AS semakin lantang kedengaran. Boikot produk Yahudi laknatuLlah dan AS? Aku ada komen dalam blog sahabat-sahabat bloggers mengenai boikot ni.
Aku tertarik dengan artikel albanjari online pada 9/1/2009 bertajuk "18SX: P36 - Antara 'masuk suku' dan 'masuk penuh'", katanya 'masuk suku' pun keluar 5 orang, kalau 'masuk semua'....... (nak tahu lebih lanjut klik Politik Banjar). Begitu juga dalam "kita dan palestin' tazkirah oleh Ustaz Nik Abduh pada 31/12/2008, antara isinya 'Mencintai Palestin adalah tanda iman dan taqwa. Kita mesti mencintainya melebihi kecintaan kita kepada tanah air sendiri.' (lebih lanjut lagi sila klik Nik Abduh).
Lihat pula sidang media kelakar dari Naib Ketua Pemuda UMNO Titiwangsa, yang dibuat selepas demonstrasi kelmarin, katanya 'nak cadangkan kepada kerajaan supaya bertindak menutup selama seminggu KFC, Starbucks dan McD.....'. (boleh dibaca dalam Malaysiakini). Begitu juga di Masjid Negara, 'Melayu Mudah Lupa' berucap supaya, 'rakyat mesti memboikot McD dan Starbucks selama sebulan'. (juga boleh dibaca dalam Malaysiakini).
Kesimpulannya, inilah yang dikatakan kenyataan dari manusia yang masih tidak faham Islam secara menyeluruh. Nak buat kenyataan tapi kurang mendalami Islam dan kekadang sehingga lupa tindakan masa lalu memberi peluang kepada Yahudi laknatuLlah pijak kaki di Malaysia. Yang tu nak boikot seminggu dan yang ni suruh boikot sebulan, apalah sangat seminggu dan sebulan bagi Yahudi laknatuLlah dan AS? Dan ini juga bermakna taqwa dan iman bermusim, adake mana-mana tok guru alim ulama mengajar kita taqwa dan iman bermusim. Pengajaran yang aku dapat dari tazkirah Ustaz Nik Abduh, iman dan taqwa kita mesti konsisten, kuat, teguh, kukuh dan tidak mudah goyah walau dalam apajua situasi dan walau dimana kita berpijak. Begitu juga dari albanjari, masuk suku dapat 5, masuk semua tentu lebih banyak dapat, tak gitu albanjari? Maknanya boikot produk Yahudi laknatuLlah dan AS ini mesti berterusan dan tanpa henti. Wa ima Palestin diserang ke atau tidak diserang. Jangan masuk KFC, jangan makan McD, jangan minum di Starbucks, jangan minum Coke dan banyak lagi, jangan beli produk Yahudi laknatuLlah dan AS, terus menerus. Ingatkan anak cucu dan yang bakal lahir nanti jangan mereka sokong produk Yahudi laknatuLlah dan AS. Apalagi Ustaz Nik Abduh jelaskan, Yahudi adalah musuh Allah, musuh malaikat dan musuh manusia dan seluruh makhluk kecuali syaitan daripada kalangan jin dan manusia.
Oleh itu marilah kita tetapkan iman dan taqwa kita terhadap Allah SWT dan teruskan kesinambungan jihad RasuluLlah menentang Yahudi laknatuLlah dan sekutunya AS. BOIKOT PRODUK YAHUDI LAKNATULLAH DAN AS........HINGGA SANGKAKALA DITIUP!

4 comments:

meo188 said...

yup... jom boikot

azza_irah said...

salam..
tkaseh komen di blog sy..
tu cik abg=suami...hehe..bukan abg kandung. anak tak bawa...sb lum ada anak..lum ada rezki..

salam kenal dr sy..

~ochie~ (^_^)v said...

jom boikot!!!!..

dah jalan2 ni.. mau cr alam baru lak.. heheh

shima said...

salam..terima kasih kerana lawat blog saya..saya juga telah melihat blog saudara..bagus juga..:)

BERITA TERKINI