Saturday, January 17, 2009

PR - 2, BN - 0

SETINGGI-TINGGI TAHNIAH! Khas untuk YBYB Mohd Abd Wahid Endut, umumnya untuk seluruh pejuang-pejuang PAS, PKR, DAP, pengundi-pengundi di Parlimen KT, penyokong-penyokong PAS,PKR DAP, dan juga kepada yang bukan penyokong PR.
Setelah PRU12, kita memasuki liga awal PRU13 dengan menyaksikan DSAI membuka jaringan pembukaan di Permatang Pauh (semangat permatang pauh), walaupun PR menghadapi tentangan yang cukup sengit dari BN dengan pemain-pemain handalan tetapi tak merbahaya turun menyarung jersi, seperti Pak Lah (jersi no 1), Najib (jersi no 2), pemain impot 'Mike Tyson' (jersi no 3), KJ (jersi no 10) selaku striker yang hanya pandai menggelecek tapi tak pandai menjaringkan gol dan tak ketinggalan pemain simpanan yang baru dibeli iaitu EMN (jersi no 17) yang hanya pandai 'curi ayam' tunggu depan gol kononnya nak jaringkan gol tapi tak kesampaian.
Malam ini sekali lagi BN tersungkur ditempat sendiri kali ini giliran MAWE membuat jaringan dengan tendangan padu 'first timer'nya menggegarkan gawang BN. MAWE berjaya memukau bukan sahaja penonton sekaligus memukau BN di Kuala Terengganu (semangat permatang di kuala), apatidaknya sejak dari awal lagi BN mengasak dan yakin dapat mempertahankan kemenangannya masa PRU12 lalu. Tetapi pemain-pemain PR merancang taktik dengan kemas dan berkesan serta melaksanakannya dengan bersemangat akhirnya berjaya merobek pertahanan BN sekaligus berjaya mendapatkan gol. Hantaran lintang dari TGHH (jersi no 1) berjaya disempurnakan oleh MAWE (jersi no 10) dengan 'first timer'nya dan menyaksikan gawang BN yang dikawal oleh YAB MB bergegar.
Wahai UMNO/BN, sedarlah bahawa kamu sudah tak diterima rakyat. Curahlah berapa banyak wang pun, rakyat dah cerdik dan takkan tertipu lagi. Kepada pengundi-pengundi di KT aku ucapkan syabas kerana memberi mesej yang jelas kepada UMNO/BN. Yang pasti kamu semua dah dapat sedikit sebanyak untung hasil dari prk ini. Dan perlu diingat janji-janji yang pernah UMNO/BN buat sepanjang kempen mereka perlu ditagih, royalti umpamanya (aku rasa hampeh), peruntukan yang dijanjikan untuk surau2 dan masjid2 (aku rasa tinggal janji juga seperti janji di Permatang Pauh dulu, sampai sekarang tak dapat) dan janji-janji yang lainnya.
Inilah hadiah rakyat KT hasil daripada kempen WAF sendiri (terlepas sudah jawatan senator/menteri di peringkat pusat, lepas ini nak kemana dia, itulah yang dikendong berciciran yang dikejar tak dapat). Inilah balasan rakyat KT hasil daripada pekikan Najib (kredibiliti nak jadi PM dah jatuh, ujian nak jadi PM dah gagal, tak tau lah mungkin markah lulus direndahkan supaya nampak lulus, baik lupakan sahaja). Inilah peringatan dari rakyat KT hasil daripada lolongan KJ, EMN, KSK, MT, MY, HH, AR dan yang sewaktu dengannya. Kepada EMN silalah ke Kelantan buat roadshow (kononnya nak berlawan dengan Husam), aku nak tengok sejauh mana rakyat Kelantan menerima dia, harap EMN kotakan kata-katanya, kalau tidak, EMN ni jenis 'ayam yang pandai berkokok tapi ekor bergelumang dengan tahi'.
Dan inilah hadiah persaraan PM yang paling berharga sekali dari rakyat KT (betul kata Safar Jumaat dalam Harakah keluaran 9-11 Januari 2008). Hadiah ini pastinya menjadi igauan PM disetiap tidurnya.
Akhir sekali aku berharap lebih banyak prk akan diadakan, tak kira walau dimanapun, yang pastinya rakyat yang sudah celik ini akan memastikan UMNO/BN kecundang. Syabas rakyat KT kerana menghayati semangat Permatang.

No comments:

BERITA TERKINI