Saturday, July 4, 2009

5. PRK MU - BUKIT KATIL DI MANEK URAI


1. Terlebih aku ucapkan tahniah kepada PAS dan DAP Bukit Katil kerana berjaya membuktikan umNO be end sememangnya ganas dan bertindak seolah-olah merekalah 'raja' didunia ini yang membelakangkan undang-undang negara. Istimewa tahniah aku kepada saudara Sofi Wahab YDP PAS Kawasan Bukit Katil dan rakyat marhaen mendoakan saudara dan rakan-rakan di Bukit Katil meneruskan perjuangan tanpa rasa gentar dan takut.

2. Pilihanraya bukan diadakan di Bukit Katil, tapi di Manek Urai, namun walau tanpa pilihanraya pun umNO be end bertindak seperti 'orang gila' di Bukit Katil apalagi di Manek Urai. Aku rasa dan jangkakan tindakan 'kegilaan' mereka ini akan lebih ganas di Manek Urai. Tapi kedua-dua tempat tersebut jauh berbeza, aku cadangkan kepada pemuda umNO yang mengganas itu, saudara Jailani, kalau kamu rasa kamu hebat sangat sila turun di Manek Urai, tapi biarlah muncul dengan cara gentleman, lihat sambutan rakyat kepada ceramah kamu, kalau kamu tidak muncul di Manek Urai, maka sahlah kamu ini jenis manusia jakun yang tidak tahu menghormati undang-undang negara dan kebebasan rakyat.

3. Isu Bukit Katil ini walaupun isu terpencil, perlu dibawa ke Manek Urai, biar rakyat di Manek Urai tahu (sememangnya sudah tahu) perangai golongan umNO be end bertindak tanpa batasan. Walaupun dunia sedar dan telah terbukti di PRK Penanti tempohari, tanpa kelibat umNO be end, Penanti aman sejahtera seketika. Sejak dari hari penamaan calun sehinggalah saat pengumuman keputusan calun yang menang, Penanti berada dalam keadaan aman dan tenang. Itulah sejarah PRK Penanti dan tentunya tercatit dalam rekod SPR dan PDRM, satu-satunya proses pilihanraya yang sifar kecoh dan sifar ganas.

4. Rakyat keseluruhan mendoakan kepada kemenangan bakal berpihak kepada PAS PR, Abe Uji calun PAS PR yang akan diuji di Manek Urai sudah pastinya menghadapi satu ujian yang cukup bermakna baginya walaupun kita yakin Abe Uji bakal bergelar YB. InsyaAllah Abe Uji menang.

No comments:

BERITA TERKINI