Monday, August 17, 2009

TAK PUAS DI MANEK URAI, NAK MENIPU PULA DI PERMATANG PASIR


1. Selesai sudah penamaan calon di N11 Permatang Pasir dan aku dah agak dari awal lagi pasti kecoh kalau umNO be end masuk bertanding. Di tempat yang sama pada prk Penanti, dunia menyaksikan betapa aman dan tenteramnya suasana hari penamaan calon tetapi amat berbeza kali ini bila puak umNgok be end ni dari hari ini dah mula tunjuk ketidak tamadunan mereka kepada dunia.

2. PDRM sekali lagi di kuda tunggangkan umNO be end membantu mereka dalam menghadapi semangat juang pemimpin PR. Malang sungguh kali ini YB Gobala menjadi mangsa mereka, beliau dikepong dan diserbu seperti seorang penjenayah besar yang terlalu 'wanted' bagi mereka.

3. Gelanggang pun dengan rasmi di buka, Mohd Salleh Man (PAS-PR) dan Rohaizat Othman (umNO-BN) membuka langkah pendekar masing-masing. Pesuruhjaya PAS P. Pinang di cabar oleh Setiausaha umNO P. Pauh, walaubagaimanapun awal-awal lagi Rohaizat terpaksa berdepan dengan 1001 ranjau. Antara isu yang perlu dijelaskan, kes 'makan duit' ketika menjadi peguam dulu (adakah sekarang pun beliau seorang peguam?), adakah kes itu sudah selesai, walaupun sudah selesai sekalipun, sikap 'makan duit' itu bakal ditolak pengundi N11 Permatang Pasir.


4. Dari sumber dalaman umNO be end, Rohaizat adalah puak Dato' Jalil. Pencalonannya amat tidak disenangi oleh Ketua Pemuda, Cikgu Zaidi yang terlebih dahulu di war-warkan untuk menjadi calon. Setelah terpilihnya Rohaizat, Cikgu Zaidi menghilangkan diri. Puak Dato' Jalil memang tidak disenangi oleh kumpulan YB Arif Shah, kumpulan Mohd Saad dan juga kumpulan Firdaus. Sudah kedengaran puak-puak YB Arif Shah akan bekerja sambil lewa sahaja agar tidak nampak ketara mereka menentang dari dalam bahkan ada kedengaran mereka akan memastikan Rohaizat kalah. Kerana jika Rohaizat kalah bermakna mereka berjaya memalukan Dato' Jalil. Kerana itulah awal-awal lagi Datuk Zahid Hamidi memberi amaran keras kepada mereka yang belot.

5. Inilah gambaran sikap rakyat 1Malaysia puak umNO be end setelah selesai penamaan calon. 1Malaysia 1umNO 1be end meninggalkan banyak sampah sarap. Setelah lebih 50 tahun negara merdeka dan negara di perintah oleh umNO be end, inilah hasil dari didikan pemerintah terhadap rakyatnya. Adakah ini boleh dikatakan berjayanya umNO be end memerintah negara? Bukannya rakyat semakin berdisiplin malah semakin 'jakun' jadinya.

tempat umNO be end berkumpul.........tinggalkan taik - sampah sarap (foto dari perisik rakyat)


6. Akhir kalam untuk kali ini, ada sekumpulan 1mata 1telinga yang sedang bermukim di Kg Samagagah iaitu puak umNO be end dari Kelantan yang di ketuai oleh tak lain tak bukan, Tok Pa. Nampaknya puak ini masih tak puas menipu rakyat di Manek Urai, kini datang pula nak menipu rakyat Permatang Pasir. Inilah puak yang menafikan wujudnya petroleum di Kelantan. Bila dah ada bukti yang jelas lagi sahih, lidah kelu tidak terkata. Nampak sangat nak menipu, beliau masih merasakan rakyat kini seperti rakyat dulu, senang ditipu. Untuk pengetahuan Tok Pa, yang senang untuk ditipu hanyalah orang umNO be end sahaja. Kalau nak menipu pejuang PR jangan nak mimpilah. Baliklah jaga Jeli, takut nanti di PRU13 Jeli bakal terlepas.

No comments:

BERITA TERKINI