Sunday, February 8, 2009

BEBAS BERKUASA

1. Sebak aku menyaksikan Nizar diperlakukan sedemikian rupa, tragedi ini jelas adalah pelengkap kepada perangai UMNO/BN yang dunia tahu penuh kebobrokannya, khas aku tujukan kepada pejuangku Nizar dan pejuang-pejuang di Perak serta seluruh penyokong PR, bersabarlah insyaAllah doa orang yang teraniaya akan dimakbulkan Allah SWT.

2. Dunia menyaksikan betapa lemahnya UMNO/BN, sehinggakan nak perintah negeri terpaksa merampas dari orang lain, banggakah mereka bila dapat memerintah dengan cara ini? Banggakah? UMNO/BN sebenarnya lemah dan selemah-lemahnya, menggunakan penguasa untuk merealisasikan rampasan kuasa, takut menghadapi demokrasi melalui pilihanraya yang dah mereka jangkakan mereka akan kecundang. Dan ini adalah 'kerajaan' yang bukan pilihan rakyat Perak.

3. Natijah hasil dari rampasan kuasa ini akan berkesinambungan, tanpa noktah. Lumrah dunia, setiap perbuatan sudah pasti ada pembalasannya, kalau bukan hari ini, esok, kalau bukan esok, minggu depan, kalau bukan minggu depan, bulan depan, kalau bukan bulan depan, tahun depan, kalau bukan tahun depan........... Begitu juga setiap kejadian ada hikmahnya. Hari ini mereka naik dan 'berkuasa' dengan cara menghina PR, suatu hari mereka akan jatuh dan ranap mngkin lebih hina daripada ini.

4. 'Kerajaan' ini yang pastinya tidak stabil apalagi usah bicarakan hal maruah mereka, 3 'badut', yang semua tahu tak punyai pendirian, boleh berubah bila-bila masa. Dan 'kerajaan' ini hanya harapkan 3 'badut' ini terus menyokong mereka. Kuasa pemutus berada ditangan 3 'badut', bayangkan Mac nanti 3 'badut' ini rasa nak ubah angin dengan menyokong PR, angkat sumpah akan berlaku sekali lagi di Istana Bukit Chandan. Bulan Mei 3 'badut' ni dah boring dengan PR, nyatakan sokongan pulak kepada UMNO/BN, lagi sekali angkat sumpah. Ala hai, apa nak jadi ni Tuanku.

Maknanya, bebas yang aku copkan sebagai orang bukan orang dan hantu bukan hantu, sekarang ini menjadi golongan penting di Perak, merekalah talian hayat untuk kedua-dua kerajaan Nizar dan 'kerajaan' Zambry.

No comments:

BERITA TERKINI