Friday, February 20, 2009

TAMAK DI BUKIT SELAMBAU


Samy oh Samy kenapa diam? Satu tamparan hebat kepada MIC bilamana UMNO bersikap tamak hendak bertanding di Bukit Selambau. Sememangnya tradisi kerusi Bukit Selambau adalah milik MIC, kalah menang pun MIC yang empunya calon. Tapi hari ini UMNO bersikap tamak cuba menidakkan hak MIC. Nampaknya MIC dah tak relevan lagi bagi UMNO. Pemimpin UMNO kata pengundi Bukit Selambau dah tak mahukan MIC lagi, pemimpin UMNO kata pengundi India dah tak menyokong MIC lagi dan mereka terus berkata MIC sudah hilang pengaruh politiknya dimana-mana pun. Betul ka Samy? Diam bererti setuju!

Tanyalah UMNO balik Samy, pengundi di Bukit Selambau hendak ke pada UMNO? Tanyalah UMNO balik Samy, pengundi Melayu nak sokong ke UMNO? Dan tanya UMNO lagi masih ada pengaruh ke UMNO? Bukankah dah terang lagi bersuluh, di Permatang Pauh,
UMNO ditolak. Di Kuala Trengganu, ditempat sendiri, UMNO dihumban. Buat apa lagi nak bagi kat UMNO bertanding di Bukit Selambau. Kalau bagi UMNO bertanding dan kalah, lagi malu UMNO dan BN, dan yang pastinya MIC akan dipersalahkan, tak bekerja kuat, tak berkempen habis-habisan.

UMNO akan berkeras nak bertanding. Apa Samy boleh buat? Samy hanya akan ikut kata UMNO, dan bila ikut kata UMNO maka jelaslah kepada rakyat bahawa MIC sememangnya sudah hilang pengaruhnya, sudah tak disokong lagi oleh kaum India, maka tidak heranlah Samy beria-ia benar nak bergabung dengan IPF. Dahlah Samy hoi, berhentilah, pencenlah, bubarkanlah MIC tu, dah tak ada maknanya lagi.

1 comment:

Prof. Era Pasca said...

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/sabah-beli-volvo-sape-membazir.html
VOLVO-MERC-CAMRY-PERDANA

BERITA TERKINI