Saturday, May 30, 2009

N12 PENANTI (3) - umNO TINGGALKAN PENANTI


1. Dari sumber yang 50-50 nak percaya atau tidak memberitahu bahawa hari ini umNO bahagian Permatang Pauh membawa ahli umNO dengan beberapa buah bas untuk pergi melancong ke beberapa tempat peranginan diutara semenanjung. Tujuannya dikatakan supaya tidak mahu mereka mengundi di Penanti. Pemimpin mereka beranggapan bahawa sekiranya mereka ini dibenarkan mengundi maka sudah tentu mereka ini akan 'pangkah' PR.
2. Em Si A juga dikatakan sedang merancang sesuatu supaya dapat melalaikan pengundi Tionghua dari keluar mengundi dan memihak kepada PR. MO mereka sehari dua ini hanyalah bertujuan untuk kurangkan jumlah undi yang diperolehi PR pada PRU12 dulu iaitu 7,346 undi. Kerana bagi mereka, pengurangan undi itu akan dijadikan isu bahawa PR merosot sokongannya. Dan ini satu 'kemenangan' bagi mereka.
3. Namun aku yakin kita (PR) mampu mengekalkan jumlah undi 7,346 yang diperolehi dulu malah akan bertambah 2,000 undi lagi. PR bakal memperolehi sekitar 9,300 undi, insyaAllah. Posting sebelum ini aku dah sebut bagaimana ini boleh berlaku. Dua calon bebas, sekurang-kurangnya akan kehilangan deposit, kalau tidak semuanya.

No comments:

BERITA TERKINI