Saturday, May 30, 2009

N12 PENANTI (5) - 'PRESIDEN' BEBAS TURUN BERKEMPEN?


1. Last 'kopek' iaitu hari terakhir biasanya tokoh-tokoh besar turun berkempen menentang PR pada setiap kali pilihanraya kecil. Namun kali ini nampaknya kelibat puak-puak spesis 1 mata 1 telinga tidak kelihatan. Macamana dia orang nak ada, dia orang tak bertanding. Ya tak ya jugak. Tapi kalau bertanding, puak-puak ni turun pun tak ada maknanya. Malah kalau Tun Mahathir turun pun kalah juga! Dalam PRU12 dulu salahkan KJ, kalah teruk, tapi di Bukit Gantang tempohari Tun turun berkempen pun makin teruk kalahnya! KJ tentu seronok dengar cerita ini, cuma KJ tak berani nak berkokok aje.


2. 'Tokoh' yang patut turun disaat akhir di Penanti sepatutnya 'presiden' bebas. Yalah 3 orang anak buahnya menjadi calon. Siapa 'tokoh' ini? Dunia tahu, siapa lagi kalau bukan al kataki dari Pasir Mas, 'presiden' bebas. Mana-mana wakil rakyat bebas, memang bebas untuk berkempen di Penanti, kerana ahli-ahli mereka bertanding, umNO b END tak boleh datang untuk berkempen, malah bendera parti yang tidak bertanding pun tak boleh dinaikkan. Tapi al kataki dari Pasir Mas adalah 'presiden' bebas, dia boleh datang berkempen. Kalau dia datang sudah tentu akan diiringi oleh ahli 'MT' bebas yang tersohor, 4 ekor katak dari Perak tu.


3. Kalau 'presiden' bebas ni rasa dia hebat sangat, hinggakan lupa jasa-jasa PAS menyelamatkan dia dari umNO, datanglah berkempen di Penanti untuk menghentam PAS & PR. Di Kelantan 'presiden' bebas al kataki ni dah tak laku dah, di Pasir Mas tempat dia sendiri pun orang dah tak layan. Dia kini sendirian, tapi tak apa, dia kan bebas. Baru-baru ini di satu tempat menuju ke Rantau Panjang, Kelantan, majlis yang dianjurkannya tidak mendapat sambutan langsung, anak-anak muda pun dah menjauhi beliau, malah majlis beliau di 'boo' orang sekekliling. Begitulah nasib al kataki yang tidak sedar diri. Bagi aku PAS seperti melepaskan anjing tersepit. Aku cadangkan supaya 'presiden' bebas al kataki ini bertanding di N41 Manek Urai nanti, harap umNO b END dapat memberi laluan kepada al kataki ini bertanding. Kita lihat sejauh mana hebatnya al kataki ini, atau hanya jaguh kampung yang hanya dikenali di Pasir Mas, itupun kini rakyat Pasir Mas, termasuk aku, tak akui lagi dia sebagai wakil rakyat Pasir Mas.

4. PKR PR pasti akan menang!

No comments:

BERITA TERKINI